miercuri, 25 aprilie 2012

STARTUL a fost dat!!!

Asa cum am promis, revin cu fotografii si descrieri ale primei metode interactive aplicata la grupa mea: Metoda predarii/invatarii reciproce.
Copiii au avut bucuria de a gasi tehnologia de informare si comunicare, despre care am tot discutat lunile precedente, instalata pentru a fi utilizata, la noi in grupa. Fetele lor s-au umplut de veselie si sufletele exprimau bucuria ca vor avea o zi minunata! Curiozitatea le-a pus manutele la lucru pentru a vedea despre ce-i vorba si au descoperit cateva dintre surprize! Filmuletul de pe youtube cu "Ridichea uriasa" si "saculetul magic".








In grupa am amenajat impreuna cu ei o expozitie de legume timpurii.
 

S-au dovedit a fi foarte harnici, iar noi am fost multumiti de munca noastra.
Dupa ce am ascultat impreuna un cantec hazliu pe youtube, intitulat cantecul legumelor, ne-am impartit la centre, in functie de culoarea cartonasului primit. Cartonasele galbene merg la Centrul ARTA unde vor desena Ridichea
 

 








iar cei cu cartonase rosii raman la Centrul JOC DE ROL, unde vor sorta legumele dupa forma. Muncim cu mare placere :)


Dupa atata munca, vine si odihna bine meritata...Ne asezam cu totii la cinematograf pentru a urmari impreuna povestea "Ridichea uriasa". Si pentru ca am fost initiati in utilizarea noilor tehnologii ne descurcam singuri sa le utilizam. Iata-ne:
Tudor porneste retroproiectorul
Edwin porneste laptop-ul
Kalista deschide fisierul cu filmul


Suntem foarte atenti

Flavia ne citeste textul


Dupa ce am urmarit povestea, urmeaza sa ne dezvoltam abilitatea de a comunica si de a găsi singuri informaţii, de a lucra în echipă, de a aplica cunoştinţele , prin metoda interactiva de predare-invatare reciproca. Iata despre ce este vorba: ne impartim in 4 grupuri: R- rezumatorii
                                                                                               Î- intrebatorii
                                                                                              C- clarificatorii
                                                                                              P- prezicatorii,
in functie de cartonasul primit, si plecam la masute. Pe ecranul retroproiectorului ramane o imagine din poveste pe care fiecare grupa va trebui sa o analizeze, in functie de sarcina primita.
Aceasta este imaginea:
Rezumatorii trebuie sa spuna pe scurt(rezumat) despre ce este vorba in imagine. Fiecare copil spune cate o propozitie, iar urmatorul o continua, pana cand rezumatul este gata. Ne descurcam grozav!!!!

Rezumatorii se consulta unul pe altul
Ariana isi spune propozitia.
Mara este aleasa reprezentantul echipei
Intrebatorii isi satbilesc intrebarile
Clarificatorii asteapta sa clarifice nelamuririle.
 

Prezicatorii au inceput deja sa dea frau liber imaginatiei pentru a gasi un alt final povestii.

Iata cateva din intrebarile adresate de Intrebatori si raspunsurile oferite de Clarificatori: 
- CINE a tras de ridiche? (SIMINA)
- De ridiche au tras: mosul, baba, nepotica, cainele, pisica si soricelul.(SABA)
- CAND a crescut ridichea? (ROBERTA)
- Dupa ce a semanat-o, si a udat-o. (KALISTA)
- CUM a crescut asa de mare?(LUCA)
- A udat-o bine de tot. (EDWIN)
- DE CE mosul a tras de ridiche. (ANDRA)
- Ca sa o scoata.(Darius)
- DIN CE CAUZA a crescut asa de mare? (DARIA BULZAN)
- A udat-o foarte mult. 

Prezicatorii au conferit un alt final povestii: ...daca ridichea nu se dadea scoasa nicicum, atunci se spune ca ea nu era din lumea asta, ci era adusa cu o racheta de pe planeta Jupiter si am fi chemat ajutoare chiar de acolo!
Ziua de azi s-a incheiat cu dramatizarea secventei in care trag toti de ridiche, moment culminant si foarte indragit de copii.


A urmat apoi un joc distractiv si Hora legumelor.
 

 





2 comentarii:

  1. Metoda aplicata s-a dovedit a fi o strategie foarte buna de invatare in grup, i-a stimulat, distrat si motivat pe copii. Le-a dezvoltat acestora capacitatea de exprimare, atentia, gandirea cu operatiile ei(analiza, sinteza, concretizarea, generalizarea, abstractizarea)si capacitatea de ascultare activa.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nici nu mă gândeam că nu va fi aşa...prin astfel de metode punem în practică sintagma "învăţământ modern" pe care o tot auzim vehicilată de mulţi ani......Bravo şi ţineţi-o tot aşa.....ştacheta cât mai sus...

    RăspundețiȘtergere