joi, 24 mai 2012

Jucării deliciu din materiale reciclabile

Mi-am permis să intitulez această postare aşa, deorece jucăriile din materiale reciclabile aduse de Simina şi Bianca au fost deliciul zilei. Ziua a început minunat şi totodată surptinzător atunci când Simina şi Bianca au scos la iveală nişte jucării extrordinar lucrate din materiale reciclabile. Copiii au fost de-a dreptul fascinaţi de ele şi nu mai găseau nici o cale pentru a le avea şi pentru doar câteva secunde în mâna lor. S-au jucat, au fluierat, au zburat cu fluturaşul, plini de entuziasm. Iată cum, jucării foarte uşor de conceput dacă ai imaginaţie şi îndemânare, şi care nu costă nimic pot bucura suflete de copii.
Această jucărie realizată de Simina împreună cu tatăl ei, are în componenţa ei următoarele materiale reciclabile: sul din carton, de la hârtia igienică, partea de sus a unei sticle de plastic, cu tot cu dop, hârtie de ziar, hârtie creponată, folie de aluminu, sfoară. Priviţi:
                                                                         


                                               

Acela tuburi negre pe care le observaţi lângă jucării sunt de fapt nişte tuburi izolatoare, pe care copiii la îndemnul Siminei le-au transformat cât ai clipi în fluiere şi astfel întrega grupă a început să cânte o simfonie a bucuriei generale! :)
                                                                      


Ariana este cea care ne-a descoperit ce este de fapt acel tub, explicându-ne deasemenea că firele de curent sunt introduse în astfel de tuburi pentru a nu ne curenta1 BRAVO, Ariana!
                                                                 
Bianca ne-a adus un fluture obţinut din carton, hârtie de ziar, sticlă de plastic Actimel, şi paie de plastic.
 Pnetru că marţi nu am avut foarte mult timp pentru a studia AERUL, azi fiecare grup a răspuns la întrebări despre AER, ce poluează aerul şi cum îl menţinem curat. Am aflat că sursele de poluare a aerului sunt: deşeurile, gazele eliminate de maşini, de fabrici, uzine.
Carla ne-a "citit" din enciclopedia ei că fără de aer nu putem trăi, iar OZONUL este un strat de gaz care stă deasupra în atmosferă şi ne protejează de razele ultraviolete ale soarelui.

Simina ne aduce la cunoştinţă că aerul este inodor, iar dacă simţim vreun miros atunci acela este un semnal că aerul este poluat! Ne-a adus şi o mască de oxigen cu ajutorul căreia putem respira bine şi sănătos în astfel de cazuri. După ce ne-a arătat cum se foloseşte, ea a circulat pe la toţi copiii pentru a o putea observa!
                                                                        


                                                                        

Pentru că timpul frumos ne-a permis ieşirea în curte, activitatea matematică desfăşurată prin metoda Mozaic a început cu o acţiune de ecologizare şi anume, cu adunarea de deşeuri din curtea grădiniţei. Curtea grădiniţei era plină de foi de hîrtie, care aşteptau pentru a fi adunate. Ne-am pregătit cu pungi şi am pornit la treabă.
                                                


                                                  


                                                 

Pentru că deşeurile găsite au fost din material reciclabil (hârtie), am decis să nu le mototolim pentru a fi aruncate, ci să le colectăm pentru a fi duse la centrul de colectat hârtie. Însă pe fiecare deşeu era scris un calcul matematic, iar copiii au fost motivaţi să îl rezolve, pentu a aduce câte un punct echipei lui, astfel, şi cei care nu au acumulat nici un punct în această sptămână să fie ajutaţi. Ne-am reîntors în clasă, acolo unde deja ne aşteptau grupurile de experţi şi fiecare a trebuit să se raporteze la cifra reprezentativă grupului din care făcea parte, care se afla pe măsuţe. Odată instalaţi la grupuri, fiecare grup a trebuit să decidă prin ce modalitate de calcul rezolvă, câti reuşesc, câţi nu, care din grup poate să îi ajute pe cei care se descurcă mai greu. Copiii aveau să recunoască cifra, să o denumească, să recunoască semnul, ce fel de calcul trebuie să facem în funcţie de el, să rezolve şi să scrie cifra-rezultatul. Este o serie de operaţii ale gândiri care se pun în mişcare şi pe care copiii le exersează prin intermediul unui simplu exerciţiu de adunare sau scădere cu o nuitate.Unele grupuri au ales să socotească pe degete, altele şi-au imaginat mere, altele deşeuri. Atunci când unii au întâmpinat greutăţi, ceilalţi din echipă le-a oferit ajutor, dându-şi mâna prieteneşte. A fost o atmosferă de vis , murmur de muncă şi satisfacţii maxime atunci când am găsit răspunsuri greşite dar corectate fără ca eu să intervin, cifre scrise invers, dar corectate ulterior, semn că au colaborat extraordinar şi că munca în echipă i-a apropiat foarte mult unul de celălalt, rezultatul personal nemaifiind pe primul plan!
Vă las să citiţi pe chipurile lor interesul, prietenia, efortul!
Ne aşezăm fiecare la grupul lui!
Avem deja idei pt costumele de la parada de mâine!


Pe mine mă ajută atunci când socotesc pe degete să ajung la rezulatatul dorit

Am rezolvat corect!

Scriu cifra 2

M-am corectat singură, deoarece mi-am dat seama că am interpretat greşit semnul!

Sunt convinsă e e rezultatul bun!

Încă socotesc.

Sunt mândru de mine

Mai verific o dată!
Priviţi ce treabă bună am făcut!
                       

Scriu numărul 10
Noi suntem aproape gata!!!
                         

Am calculat corect!!!

Îi muţumesc Giuliei pt ajutorul acordat!

Ne corectăm singuri. Rezultaul era bun dacă ar fi fost semnul  "+".Dar e "-" Bravo Roberta! Te-ai corectat singură!
Activitatea de azi m-a mulţumit pe deplin, pornind de la faptul că după aplicarea acestor metode interactive de predare-învăţare, copiii au dobândit o mai mare autonomie, se cunosc mai bine între ei, nu mai manifestă preferinţe doar pentru anumite persoane, colaborează cu toţi membrii grupului, comunică mult mai uşor, până la faptul că abilităţile lor socio-emoţionale devin tot mai dezvoltate, manifestând empatie, altruism, acceptare, iar cei care până acum nu au prea ieşit în evidenţă, se evidenţiază din ce în ce mai mult.
Nu-mi rămâne decât să le mulţumesc încă o dată părinţilor care mă sprijină în acest demers, care mă încurajează prin faptul că tratează cu maximă seriozitate efortul nostru.

MÂINE MAREA PARADĂ A COSTUMELOR!!!!
Trebuie să recunosc faptul că eu deja am aflat unele surprize în ceea ce priveşte costumele, deoarece copiii au fost nerăbdători să îmi dezvăluie secretul! :))


Eu personal mă declar nerăbdătoare în acest sens!!!

Un comentariu:

  1. Ma bucur sa-i vad atat de fericiti si preocupati de ceea ce fac. Categoric acest proiect este bun... chiar si pentru parinti ;)

    RăspundeţiȘtergere