luni, 21 mai 2012

Ne iniţiem în...ECOLOGIE!

Iată-mă revenind cu noutăţi în ceea ce priveşte ziua de astăzi! :) Ea a început cu vizita unui grădinar, care a adus cu el o "cutie magică" în care se găseau uneltele lui de grădinărit, iar noi trebuia să le pipăim şi să ghicim despre ce unealtă e vorba şi ce activitate facem cu ea! Grădinarul este şi el un ecologist, pentru că are grijă de plantele care ajută natura să rămână curată. Împreună cu el am exersat percepţia tactil - kinestezică şi deprindereile de comunicare.
                                                 

Ne-a plăcut foarte mult activitatea de cunoaştere a mediului pe care am avut-o cu grădinarul şi ne-am hotărât să devenim şi noi MICI ECOLOGIŞTI. Iar ca să fie şi mai interesant am primit chiar de azi un simbol al ecologiei, eşarfe verzi cu sigla grădiniţei, întrucât, grădiniţa noastră este cea care anul trecut datorită multiplelor acţiuni eco realizate cu copiii, a primit steagul verde!!!
                                                 

Aşa am pornit în misterioasa acţiune ECO. Începutul a fost el promiţător, însă ceea ce a urmat ne-a întristat puţin, căci spaţiul grupei noastre era plin de deşeuri. 
Fiind ecologişti însă am pornit în prima noastră misiune, aceea de colectare a deşeurilor din clasă. Fiecare copil a luat de jos câte un deşeu, cu care s-a întors apoi la locul lui şi l-a desfăcut, căci pe el se afla o cifră. Cifra care se afla scrisă pe deşeu, era tocmai cea care ne arăta din ce grup de experţi facem parte, fără să ne supărăm.
                                                 

                                                  

                                                  


Iată-le:
GRUPUL NR. 1: Bulzan Daria
                            Iuga Daria
                            Brişan Kalista
                            Szasz Ariana
                            Marta Bianca
                            Răcănel Octavian
GRUPUL NR. 2: Lanchava Sebastian
                            Cîmpeanu Andrei
                            Simon Simina
                            Mogoş Iasmina
                            Buzgău Răzvan
                            Vlad Iulia
GRUPUL NR. 3: Budău Tudor
                            Doszedla Iulia
                            Tanchiş Edwin
                            Lupu Yanis
                            Bejan Diana
GRUPUL NR. 4: Petruţ Ayan
                            Cosma Roberta
                            Sandici Carla
                            Dărău Andra
                            Coroban Alexandra
                            Cîndea Giulia
GRUPUL NR. 5: Boicu Denisa
                            Haş Mara
                            Arsene Teodora
                            Rusan Lucas
                            Benatti Luca
GRUPUL NR. 6: Tătar Giulia
                            Ianculescu Alex
                            Popa Darius
                            Şerban Sergiu
                            Mînzat Dani
                            Ursein Cătălin
Odată formate grupurile de experţi ne-a fost foarte uşor să ne deplasăm spre locurile noastre, pentru a începe adevărata misiune. Prin intermediul metodei Mozaic, astăzi am exersat forte multe de prinderi: de comunicare, de scriere, de îndoire a foii, de citire de imagini, de recunoaştere a cifrelor, dar o să vedeţi imediat despre ce este vorba.

Când am ajuns la măsuţe, fiecare a primit câte o foaie şi o carioca, iar sarcina pe care o avea grupul, era să stabilească împreună din ce fel de linii era formată cifra care reprezenta grupul din care făcea parte, să o urmărească cu degetul arătător, pe foaie, iar pe urmă să o scrie fiecare pe foaia lui.


                                                 

                                                  

                                                  


                                                 

                                                  

                                                 

                                                  

Dacă vreunul dintre noi nu se descurca, îl ajuta un coleg de echipă şi totul părea simplu. Fiecare dintre noi după ce termina, trebuia să îndoaie foaia exact la jumătate, cu grijă, pentru a o putea păstra şi pentru a nu o transforma în deşeu! :)
Suntem buni colegi.Priviţi cum ne ajutăm!
Andrei a întâmpinat mici probleme la îndoirea foii, dar colega lui de grup, Simina a intervenit cu comunicări verbale şi gesturi si a rezolvat problema
  La final, deşeurile colectate din clasă au fost mototolite din nou şi am jucat jocul de mişcare "Ţinteşte coşul". Ne-a plăcut grozav de mult, dar am şi învăţat din asta că deşeurile trebuie să ajungă acolo unde le e locul, adică la gunoi!
                                                

                                                 

                                                 

                                                 

                                                  

                                                  
                                            
 Sertarele cu informaaţii aduse de acasă despre APĂ, ne chemau să le dăm viaţă, iar noi ne-am deplasat încet, încet spre locuri şi am purces la treburi mai serioase. Am învăţat foarte multe lucruri depre importanţa apei, cum o păstrăm curată, care sunt sursele de poluare a apei. E destul să priviţi imaginile, să citiţi legendele şi să vă convingeţi de asta!
Povestea lui Flopy, un peştişor care s-a îmbolnăvit datorită râului murdar
Imaginile pe care ni le arată Darius sunt foarte interesante


Darius are adevărate calităţi de povestitor.Uitaţi-vă ce captaţi suntem de povestea lui! Bravo, Darius şi mama lui!

Lucas ne arată imagini cu ape murdare şi  ne spune că oamenii care nu iubesc natura aruncă gunoaiele în ape
                                                                               
                                                         

Carla ne-a adus imagini foarte interesante, pe care le-a prezentat cu  cel mai mare interes posibil.
                                               



 De la Carla aflăm că atunci când oamenii aruncă gunoaiele în ape, ele se îmbolnăvesc, iar peştii mor. Tot ea ne ajută să înţelegem starea emoţională a pământului atunci când este poluat, cu ajutorul feţei triste desenate pe foaia ei. Observăm apa curată în comparaţie cu apa murdară şi aflăm că apa curată e limpede ca cristalul.Carla ne arată şi imagini care înveselesc pământul, iar expresia feţei ei este asemeni acţiunilor din imagine.
 Vorbind despre faptul că nici nouă nu ne place atunci când suntem murdari şi alergăm la apă pentru a ne spăla, Mara face o analogie nostimă între pământ care nu se poate curăţa singur, doar cu ajutorul oamenilor, şi  surioara ei care este încă mică şi are nevoie de ajutorul mamei pentru a deveni din nou curată.

Ayan ne spune că oamenii care curăţă apele se numesc ecologişti
Peştii morţi din cauza apelor murdare plutesc pe apă



Edwin ne arată mai multe surse de poluare a apelor 
                                                 

                                           
Tudor ne-a aduso imagine cu  o pasăre care are petrol pe pene şi care va muri  din cauza asta
Tot el ne vorbeşte despre mătasea broaştei care acţionează ca o plapumă şi astfel vieţuitoarele din ape mor


Yanis ne povesteşte depsre peştele pe care el l-a avut în apă

Simina ne-a adus o Enciclopedie










Simina ne dă sfaturi utile de economisire a apei, de care trebuie să ţinem cont:
- faceţi duşuri scurte în locul băilor în cadă;
- reparaţi instalaţiile sanitare defecte din casă pentru a face economii;
- colectaţi apa de ploaie pentru udatul florilor şi plantelor de apartament
- spălaţi fructele şi legumele într-un castron, nu sub jetul de apă. Aici ea vine cu o completare şi ne spune că dacă avem un singur fruct putem să îl spălăm sub jet, că atunci nu se consumă multă apă, însă dacă sunt mai multe e recomandat castronul! INTERESANT!!!!


Kalista ne vorbeşte depsre fapte bune şi rele cu privire la aruncarea gunoaielor în ape sau colectarea lor în locuri special amenajate
Petrolul aruncat în apă orbeşte focile şi omoară păsările care la soare se supraîncălzesc
    Copiii au manifestat deosebit de mult interes, şi după cum spuneam au exersat deprinderi de scriere, citire de imagini, mototolire, comunicare, gândire, asociere, comparare, diferenţiere, au avut spirit de echipă şi au dovedit seriozitate. Mâine vom viziona filmele primite şi vom continua cu studiul AERULUI.
Aşadar: pe mâine!                                  



Un comentariu:

  1. Va multumim pentru lucrurile deosebite care le fac copii nostrii la aceasta grupa.Sunt lucruri importante pentru viitorul nostru si al copiilor nostri.

    RăspundețiȘtergere