Ne-a plăcut foarte mult activitatea de cunoaştere a mediului pe care am avut-o cu grădinarul şi ne-am hotărât să devenim şi noi MICI ECOLOGIŞTI. Iar ca să fie şi mai interesant am primit chiar de azi un simbol al ecologiei, eşarfe verzi cu sigla grădiniţei, întrucât, grădiniţa noastră este cea care anul trecut datorită multiplelor acţiuni eco realizate cu copiii, a primit steagul verde!!!
Aşa am pornit în misterioasa acţiune ECO. Începutul a fost el promiţător, însă ceea ce a urmat ne-a întristat puţin, căci spaţiul grupei noastre era plin de deşeuri.
Fiind ecologişti însă am pornit în prima noastră misiune, aceea de colectare a deşeurilor din clasă. Fiecare copil a luat de jos câte un deşeu, cu care s-a întors apoi la locul lui şi l-a desfăcut, căci pe el se afla o cifră. Cifra care se afla scrisă pe deşeu, era tocmai cea care ne arăta din ce grup de experţi facem parte, fără să ne supărăm.
Iată-le:
GRUPUL NR. 1: Bulzan Daria
Iuga Daria
Brişan Kalista
Szasz Ariana
Marta Bianca
Răcănel Octavian
GRUPUL NR. 2: Lanchava Sebastian
Cîmpeanu Andrei
Simon Simina
Mogoş Iasmina
Buzgău Răzvan
Vlad Iulia
GRUPUL NR. 3: Budău Tudor
Doszedla Iulia
Tanchiş Edwin
Lupu Yanis
Bejan Diana
GRUPUL NR. 4: Petruţ Ayan
Cosma Roberta
Sandici Carla
Dărău Andra
Coroban Alexandra
Cîndea Giulia
GRUPUL NR. 5: Boicu Denisa
Haş Mara
Arsene Teodora
Rusan Lucas
Benatti Luca
GRUPUL NR. 6: Tătar Giulia
Ianculescu Alex
Popa Darius
Şerban Sergiu
Mînzat Dani
Ursein Cătălin
Odată formate grupurile de experţi ne-a fost foarte uşor să ne deplasăm spre locurile noastre, pentru a începe adevărata misiune. Prin intermediul metodei Mozaic, astăzi am exersat forte multe de prinderi: de comunicare, de scriere, de îndoire a foii, de citire de imagini, de recunoaştere a cifrelor, dar o să vedeţi imediat despre ce este vorba.
Când am ajuns la măsuţe, fiecare a primit câte o foaie şi o carioca, iar sarcina pe care o avea grupul, era să stabilească împreună din ce fel de linii era formată cifra care reprezenta grupul din care făcea parte, să o urmărească cu degetul arătător, pe foaie, iar pe urmă să o scrie fiecare pe foaia lui.
Dacă vreunul dintre noi nu se descurca, îl ajuta un coleg de echipă şi totul părea simplu. Fiecare dintre noi după ce termina, trebuia să îndoaie foaia exact la jumătate, cu grijă, pentru a o putea păstra şi pentru a nu o transforma în deşeu! :)
Suntem buni colegi.Priviţi cum ne ajutăm!
Andrei a întâmpinat mici probleme la îndoirea foii, dar colega lui de grup, Simina a intervenit cu comunicări verbale şi gesturi si a rezolvat problema |
Sertarele cu informaaţii aduse de acasă despre APĂ, ne chemau să le dăm viaţă, iar noi ne-am deplasat încet, încet spre locuri şi am purces la treburi mai serioase. Am învăţat foarte multe lucruri depre importanţa apei, cum o păstrăm curată, care sunt sursele de poluare a apei. E destul să priviţi imaginile, să citiţi legendele şi să vă convingeţi de asta!
Povestea lui Flopy, un peştişor care s-a îmbolnăvit datorită râului murdar |
Imaginile pe care ni le arată Darius sunt foarte interesante |
Darius are adevărate calităţi de povestitor.Uitaţi-vă ce captaţi suntem de povestea lui! Bravo, Darius şi mama lui! |
Lucas ne arată imagini cu ape murdare şi ne spune că oamenii care nu iubesc natura aruncă gunoaiele în ape |
Carla ne-a adus imagini foarte interesante, pe care le-a prezentat cu cel mai mare interes posibil. |
De la Carla aflăm că atunci când oamenii aruncă gunoaiele în ape, ele se îmbolnăvesc, iar peştii mor. Tot ea ne ajută să înţelegem starea emoţională a pământului atunci când este poluat, cu ajutorul feţei triste desenate pe foaia ei. Observăm apa curată în comparaţie cu apa murdară şi aflăm că apa curată e limpede ca cristalul.Carla ne arată şi imagini care înveselesc pământul, iar expresia feţei ei este asemeni acţiunilor din imagine.
Vorbind despre faptul că nici nouă nu ne place atunci când suntem murdari şi alergăm la apă pentru a ne spăla, Mara face o analogie nostimă între pământ care nu se poate curăţa singur, doar cu ajutorul oamenilor, şi surioara ei care este încă mică şi are nevoie de ajutorul mamei pentru a deveni din nou curată.
Ayan ne spune că oamenii care curăţă apele se numesc ecologişti |
Peştii morţi din cauza apelor murdare plutesc pe apă |
Edwin ne arată mai multe surse de poluare a apelor |
Tudor ne-a aduso imagine cu o pasăre care are petrol pe pene şi care va muri din cauza asta |
Tot el ne vorbeşte despre mătasea broaştei care acţionează ca o plapumă şi astfel vieţuitoarele din ape mor |
Yanis ne povesteşte depsre peştele pe care el l-a avut în apă |
Simina ne-a adus o Enciclopedie |
Simina ne dă sfaturi utile de economisire a apei, de care trebuie să ţinem cont:
- faceţi duşuri scurte în locul băilor în cadă;
- reparaţi instalaţiile sanitare defecte din casă pentru a face economii;
- colectaţi apa de ploaie pentru udatul florilor şi plantelor de apartament
- spălaţi fructele şi legumele într-un castron, nu sub jetul de apă. Aici ea vine cu o completare şi ne spune că dacă avem un singur fruct putem să îl spălăm sub jet, că atunci nu se consumă multă apă, însă dacă sunt mai multe e recomandat castronul! INTERESANT!!!!
Kalista ne vorbeşte depsre fapte bune şi rele cu privire la aruncarea gunoaielor în ape sau colectarea lor în locuri special amenajate |
Petrolul aruncat în apă orbeşte focile şi omoară păsările care la soare se supraîncălzesc |
Aşadar: pe mâine!
Va multumim pentru lucrurile deosebite care le fac copii nostrii la aceasta grupa.Sunt lucruri importante pentru viitorul nostru si al copiilor nostri.
RăspundețiȘtergere