Copiii au avut bucuria de a gasi tehnologia de informare si comunicare, despre care am tot discutat lunile precedente, instalata pentru a fi utilizata, la noi in grupa. Fetele lor s-au umplut de veselie si sufletele exprimau bucuria ca vor avea o zi minunata! Curiozitatea le-a pus manutele la lucru pentru a vedea despre ce-i vorba si au descoperit cateva dintre surprize! Filmuletul de pe youtube cu "Ridichea uriasa" si "saculetul magic".
In grupa am amenajat impreuna cu ei o expozitie de legume timpurii.
S-au dovedit a fi foarte harnici, iar noi am fost multumiti de munca noastra.
Dupa ce am ascultat impreuna un cantec hazliu pe youtube, intitulat cantecul legumelor, ne-am impartit la centre, in functie de culoarea cartonasului primit. Cartonasele galbene merg la Centrul ARTA unde vor desena Ridichea
iar cei cu cartonase rosii raman la Centrul JOC DE ROL, unde vor sorta legumele dupa forma. Muncim cu mare placere :)
Dupa atata munca, vine si odihna bine meritata...Ne asezam cu totii la cinematograf pentru a urmari impreuna povestea "Ridichea uriasa". Si pentru ca am fost initiati in utilizarea noilor tehnologii ne descurcam singuri sa le utilizam. Iata-ne:
Tudor porneste retroproiectorul |
Edwin porneste laptop-ul |
Kalista deschide fisierul cu filmul |
Suntem foarte atenti |
Flavia ne citeste textul |
Dupa ce am urmarit povestea, urmeaza sa ne dezvoltam abilitatea de a comunica si de a găsi singuri informaţii, de a lucra în echipă, de a aplica cunoştinţele , prin metoda interactiva de predare-invatare reciproca. Iata despre ce este vorba: ne impartim in 4 grupuri: R- rezumatorii
Î- intrebatorii
C- clarificatorii
P- prezicatorii,
in functie de cartonasul primit, si plecam la masute. Pe ecranul retroproiectorului ramane o imagine din poveste pe care fiecare grupa va trebui sa o analizeze, in functie de sarcina primita.
Aceasta este imaginea:
Rezumatorii trebuie sa spuna pe scurt(rezumat) despre ce este vorba in imagine. Fiecare copil spune cate o propozitie, iar urmatorul o continua, pana cand rezumatul este gata. Ne descurcam grozav!!!!
Rezumatorii se consulta unul pe altul |
Ariana isi spune propozitia. |
Mara este aleasa reprezentantul echipei |
Intrebatorii isi satbilesc intrebarile |
Clarificatorii asteapta sa clarifice nelamuririle. |
Metoda aplicata s-a dovedit a fi o strategie foarte buna de invatare in grup, i-a stimulat, distrat si motivat pe copii. Le-a dezvoltat acestora capacitatea de exprimare, atentia, gandirea cu operatiile ei(analiza, sinteza, concretizarea, generalizarea, abstractizarea)si capacitatea de ascultare activa.
RăspundețiȘtergereNici nu mă gândeam că nu va fi aşa...prin astfel de metode punem în practică sintagma "învăţământ modern" pe care o tot auzim vehicilată de mulţi ani......Bravo şi ţineţi-o tot aşa.....ştacheta cât mai sus...
RăspundețiȘtergere