marți, 9 octombrie 2012

Universul corpului uman!

"Niciodată nu se ştie cine dă şi cine primeşte!"Am crezut dintotdeauna în asta, însă astăzi s-a adeverit mai mult ca oricând! De ce? Pentru că am învăţat azi de la copii că nimic nu se construieşte pe nimic, ca atunci când porneşti de la întreg, poţi învăţa mai uşor părţile lui, că întrega noastră învăţare se construieşte pe cunoştinţele noastre anterioare, că atunci când abordezi cu copiii subiecte de maxim interes pentru ei, rezultatele vin precum o avalanşă, că atunci când observă singuri descoperă lucruri la care nici nu îndrăzneai să speri, că nu tu, dascălul eşti atotştiutorul şi furnizorul de informaţii...! Am venit atât de bogată spiritual şi intelectual, manifestând faţă de copii o ascultare activă, încât aş avea nevoie de spaţii infinite pentru a va descrie totul...!
Dimineaţa noastră a început cu o retrospectivă a zilei de ieri, sub pretextul că Teodora a lipsit şi avea nevoie de informaţii pentru a nu se simţi străină de discuţiile noastre. Şi pentru că ne desfăşurăm activitatea într-o grădiniţă care ne ofera posibilitatea utilizării tehnologiei TIC startul zilei a fost dat de un filmuleţ de pe youtube "Universul corpului uman". Copiii au fost pur şi simplu absorbiţi de film, care a făcut apel la toate cunoştinţele lor anterioare, i-a motivat să aibă o atititudine pro-activă în activitate şi să îşi dorească mai mult! Cu ajutorul autobuzului magic am făcut o călătorie prin corpul uman unde am văzut sistemul osos şi sângele. Priviţi feţele copilaşilor dumneavoastră pentru a putea să gustaţi din bucuria lor!








Aşa cum este normal, după etapa de orientare în care copiii au făcut apel la cunoştinţele anterioare, dobândite pe diverse căi( discuţii cu părinţii, observări voluntare şi involuntare, cărţi, reviste, film de desen animat), a urmat etapa de achiziţii, etapă în care am realizat o exersare prin observare şi manevrare directă. Mi se pare extrordinar ca, în sfârşit, învăţarea să se realizeze după modelul constructivist, pornindu-se de la întreg, pentru ca mai apoi să descoperim părţile. Părerea mea este că atunci când copilul are acces doar la anumite informaţii pentru a ajunge la un tot unitar, când laşi copilul să vadă doar o parte şi nu întregul învăţarea nu duce la formarea de competenţe. Din acest motiv am pornit azi de la întreg şi mai apoi l-am descompus în părţi, oferindu-le copiilor un suport şi conducându-l spre un rezultat sigur. Astfel majoritatea copiilor au descoperit ca au un craniu, cutie toracică, oasele bazinului, humerus, femur şi tibie. Vârsta nu ne permite mai multe informaţii, dar noi credem că mulţi dintre cei mai mari decât noi nu cunosc atât de multe lucruri. Nu-i aşa că v-am făcut curioşi cum am reuşt noi să descompunem întregul??? Priviţi-ne!
Avem o coloană vertebrală


Avem un craniu

Avem cutie toracică


Asta ne-a plăcut cel mai mult


E întregul care ne-a ajutat să descoperim părţile
Activitatea de educare a limbajului s-a finalizat cu etapa de aplicare şi transfer, când am realizat singuri singurei un desen, reprezentând scheletul uman şi am colorat eticheta numelui pentru că fiecare dintre noi suntem unici, suntem un EU!












Şi pentru că suntem grupă mare şi avem 2 activităţi pe zi de acum, am avut timp să învăţăm cum se măsoară înălţimea şi cum să o comparăm. Aşadar, jocul didactic"El e mai înalt sau mai scund decât..." ne-a ajutat să stăpânim mult mai bine termenii "înalt" şi "scund"
 


 


 


 


 Jocul degeţelelor ne-a făcut ziua mai frumoasă, iar limba engelză a marcat finalul ei, amintindu-ne părţile corpului şi în altă limbă.















Noi ne-am simţit extraordinar azi la grădiniţă şi abia aşteptăm ziua de mâine. Pentru că avem două picioare care poartă o pereche de papuci, de cele mai multe ori cu şireturi, pentru joi ne-am propus să învăţăm să ne înşiretăm singuri. Pentru asta avem nevoie de ajutorul părinţilor care trebuie să aducă la grădiniţă un carton pe care se va desena conturul unei perechi de papuci, fiecare contur va avea 6 găuri şi vom mai avea nevoie de o pereche de şireturi pentru fiecare copil. Ataşez aici o fotografie care vă va ajuta să înţelegeţi ceea ce am descris mai sus:
Ajutaţi-ne si nu uitaţi niciodată că "un copil reprezinta punctul de vedere al lui D-zeu potrivit caruia viata trebuie sa continue!"Carl Sandburg

4 comentarii:

  1. Ary mi-a zis pe masina in drum spre casa ca a facut un schelet mov...care ma reprezinta...asta pt ca sunt mai mare...deci am un schelet mai mare...:))))))

    RăspundețiȘtergere
  2. Acum am inteles si eu de ce toate desenele desenate de kalista aseara erau pe "structura scheletica" :) :) :) :)

    RăspundețiȘtergere
  3. sperăm să ne facem bine repede ca să venim să ne bucurăm de minunatele metode interactive ale acestui proiect...

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumim mult,Flavia,a fost cea mai buna mutare pe care am decis sa o facem,ma refer la aducerea Marei in grupa aceasta.Sa stii ca rezultatele deja se vad si nu putem decat sa iti fim recunoscatori.Ai metode foarte bune si iti urez mult succes si putere de munca,pentru ca ai nevoie.

    RăspundețiȘtergere