sâmbătă, 12 mai 2012

Evaluare Metoda Mozaic!!! IMPORTANT!!!!!

O să încerc pe scurt să demonstrez beneficiile aduse copiilor de către metoda Mozaic, aplicată în această săptămână. Mă gândeam să ne  îndreptăm atenţia către urmărirea unor verbe, care ne vor lămuri mai eficient în legătură cu ceea ce au reuşit copiii în această săptămână:
- au studiat independent;
- au aprofundat cunoştinţele despre insecte;
- au dezbătut fiecare informaţie adusă de membrii grupului;
- au prezentat informaţiile aduse, desenele, imaginile, materialele intuitive, dezvoltându-şi astfel gândirea, comunicarea, imaginaţia, puterea de concentrare, memoria;
- au stabilit modalităţi;
- s-au instruit reciproc;
- au reţinut ideile;
- au demonstrat o idee;
- au ilustrat;
- au pus întrebări;
- au ascultat activ;
- au cooperat;
- au reflectat;
- au rezolvat problemele ivite;
- au exprimat opinii;
- au găsit soluţii;
- au înţeles;
- şi-au însuşit.
Sunteţi de acord cu mine că mai mult decât recompensele materiale individuale, aceste acţiuni ale creierului reflectate în activitatea copiilor şi în rezultatele obţinute ne aduc satisfacţii extraordinare???
 Ceea ce mi-am propus eu cu acest proiect este să îmi îmbunătăţesc activitatea la clasă, şi să reuşesc o educaţie a copiilor dumneavoastră altfel decât cea de care noi am avut parte. Doresc să implic copiii în mod activ, să  îi stimulez să înveţe prin descoperire, pentru a reuşi astfel să reţină ceea ce e util pentru ei, într-un mod palpabil  fizic, şi cu implicare atât emoţională, cât şi intelectuală. Competiţia din păcate este omniprezentă. Dealtfel fără ea nu suntem motivaţi să participăm cu eforturi mai mari în ceea ce întreprindem.
Dragii mei, atunci când copiii sunt ajutaţi să devină conştienţi de faptul că, în momentul în care au participat cu drag, efort, dovezi la o acţiune este imposibil să nu fii căştigător, recompensele materiale sunt cele mai nesemnificative recompense!!! Cele emoţionale şi intelectuale însă sunt extrem de importante şi de luat în seamă. Copiii trebuie să cunoască faptul că nu se aşteaptă recompense pentru ceea ce este normal şi obişnuit să facă, şi nici pentru respectarea unor reguli. Munca este o regulă a educaţiei şi a procesului de învăţare! Diploma nu este o recompensă, ci un titlu merituos, obţinut în urma unui efort! Dacă nu ne informam, dacă nu observam, dacă nu comunicam, dacă nu munceam am fi cunoscut noi oare atât de multe lucruri despre tema studiată??? Felul în care am muncit ne-a ajutat să înţelegem cât de uşor obţinem, reţinem şi învăţăm, într-un mod ieşit din tiparele instrucţiei şi rutinei.Ghidaţi-vă copiii spre a dori să evolueze, să devină din ce în ce mai buni, să muncească pentru a se depăşi pe ei înşişi, nu pe alţii. Fiţi psihologi buni pentru copiii dumneavoastră, susţineţi-i, implicaţi-i, şi faceţi-i să fie mândri de ceea ce obţin prin eforturi proprii. Indiferent cât de mic este pasul înainte el este absolut necesar în evoluţia lor ca intelect şi ca adulţi în devenire. Nu îmi doresc să fiu nevoită să fac o educaţie a părinţilor în acest sens, însă reacţiile unor copii şi mai ales ale unor părinţi în urma participării la concursuri mă obligă să intervin cu nişte păreri personale. Sunt convinsă ca împreună vom reuşi să devenim mai conştienţi de realitate de ceea ce este întradevăr important şi de societatea în care ne ducem exisrenţa!
Bineînţeles că, având în vedere faptul că sunt copii şi că activitatea lor primordială este jocul, nu aveam cum să nu achiziţionez şi nişte jucării ca satisfacţie în urma muncii lor. Am considerat că este drept să achiziţionez jucării pentru întreaga grupă, astfel având posibilitatea să se joace toţi cei care au participat la rezultatele  extraordinare din această săptămână. Diplomele primite sunt dovada că noi am muncit şi titlul obţinut este o onoare pentru fiecare dintre noi!
Încă o dată MULŢUMESC FRUMOS părinţilor!!! Sunt oameni care contează foarte mult pentru mine în tot ceea ce fac. Unii o ştiu, alţii o vor afla acum...De ce sunteţi importanţi??? Pentru că din punctul meu de vedere sunteţi cel mai bun link între casă şi grădiniţă, pentru că sunteţi oamenii care mă ajută să mă schimb din oricine, în cineva, pentru că prin copiii dumneavoastră mă ajutaţi să învăţ să mă bucur de absolut orice amănunt, pentru că sunteţi acei OAMENI MARI, care mereu găsiţi rafturi privilegiate în biblioteca sufletului meu, dar mai ales în memoria mea, PE VECIE!!!
Adaug acum un zâmbet de mulţumire, pe care poate nu întotdeauna apuc să vi-l ofer la plecarea dumneavoastră din grădiniţă. :))

7 comentarii:

  1. Doar atât: Sunt un părinte încântat......Mulţumesc

    RăspundețiȘtergere
  2. Edwin a depus eforturi extraordinare la activităţile din această săptămână, dovedind interes, sârguinţă şi ambiţie. Rezultatele au fost pe măsură. Sunt foarte mândră de ei şi de modul în care au primit aceste metode noi. Asta îmi dă imboldul de a continua. Mulţumim, Adi, pentru susţinere, atât sufletească, cât şi materială.

    RăspundețiȘtergere
  3. Acesta este sfarsitul unei saptamani minunate pentru copii nostri. Au invatat multe si, in special, s-au simtit bine. Din pacate, Simina s-a imbolnavit, si sunt dezolat pentru faptul ca va pierde cateva zile de gradinita. Va fi si ea, cu siguranta, suparata din aceasta cauza.
    De la doi ani Simina stie ca acesta este "jobul" ei :) si are un simt al datoriei foarte dezvoltat. Stie ca in fiecare dimineata mama si tata pleaca la serviciu si ea merge la gradi sa isi faca treaba. De aici vine, firesc, si necesitatea unei recompense pentru o treaba bine facuta. Sunt lucruri pe care, oricum, i le oferim, neconditionat, dar prefer sa stie ca nimic nu se obtine fara munca, precum si faptul ca nu faci nimic pe degeaba. Nu intotdeauna recompensa trebuie sa fie materiala, poate fi un simplu MULTUMESC, dar ea trebuie sa EXISTE pentru a da valoare efortului depus.
    Asa ca eu va MULTUMESC pentru ideea acestui blog unde putem schimba impresii si idei, lucru pe care nu il putem face totdeauna, in scurtul timp in care ne intalnim la gradinita.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multă sănătate Siminei.......şi Edwin merge de la 2 ani la această grădiniţă şi suntem deosebiţi de încântaţi, doamnele educatoare sunt trup şi suflet devotate copiilor iar aceştia le iubesc enorm...aceasta este recompensa lor...

      Ștergere
    2. Aceeasi multumire sufelteasca o am si eu. Si ma incanta fiecare interventie pe care o aveti.E primul semn ca va pasa de ceea ce facem! Multumiri!

      Ștergere
  4. Ne pasă Flavi deoarece sunt copii noştri şi ne dorim ceea ce e mai bun pentru ei....cred că aici primesc cea mai bună şi eficientă educaţie la nivel preşcolar din oraş...

    RăspundețiȘtergere
  5. Flavia draga ceea ce faceti tu si Manu ptr copii nostri nici 10 mame la un loc n-ar fi in stare esti minunata si stiu ca noi ca parinti,ca mame ar trebui sa ne petrecem mult mai mult timp alaturi de copii nostri care sunt totul ptr noi....dar din pacate si acele 4-5 ore(in cazuri fericite,in cazul meu)si atunci nu stim cum sa ne comportam cu ei,suntem stresati,presati...cred ca cu totii sunt de acord cu mine,dar incerc pe cat posibil sa-i fac fata intrebarilor care mi le pune Saba,sa il ajut la lego sau sa ii ascult offurile...incerc...dar pe langa toate astea ma bucur ca te avem pe tine,care pe langa ceea ce incerc sa fac cu elo acasa tu continui cu el/ei la gradi...metoda mozaic mi se pare o metoda foarte inteligent gandita...va multumesc din suflet ptr tot ceea ce faceti

    RăspundețiȘtergere