joi, 10 mai 2012

Suntem din ce în ce mai... EXPERŢI!!!

Informaţiile curg, curiozităţile sunt satisfăcute, iar noi suntem din ce în ce mai mândri de cât de multe ştim! BRAVO! Este cuvântul care îmi dă cea mai mare satisfacţie atunci când îl rostesc, iar azi am ocazia să o fac de nenumărate ori! Atât pentru părinţi, care mi-au întrecut aştepătrile cu feed-back-urile primite, cât şi pentru copii care s-au întrecut care mai de care să arate ceea ce au adus şi cunosc! Azi am fost felicitaţi atunci când o echipă de educatoare din grădiniţă ne-au deschis uşa grupei şi au rămas înmărmurite când Iulia Vlad îşi "citea" informaţiile aduse, exprimându-se în felul următor: " Greierele, lăcustele şi cosaşii fac parte din marea familie a săritoarelor. O altă particularitate a greierului este cântatul. El îşi freacă aripile şi astfel obţine acel CRI-CRI, iar asta îl face să fie deosebit faţă de celelalte insecte.". Nu am adăugat nimic, am citat doar cuvintele Iuliei!!! Când un copil cu vârsta de 4 ani se adresează astfel, inima ta este plină de bucurie şi de satisfacţie! :)
Dar să continuăm cu satisfacţiile. E deajuns să urmăriţi fotografiile şi legendele pentru a observa: interes, curiozitate, mirare, surprindere, captare, motivaţie, un limbaj mai dezvoltat, colaborare, gândire şi aş mai putea adăuga, însă va las să vă bucuraţi de ceea ce imaginile vă vor oferi.
Am colorat 3 fluturi, iar noi îi numărăm împreună cu Denisa
Kalista explică foarte pe înţelesul nostru  procesul de metamorfozare a fluturelui, având imagini numerotate în ordine cronologică. Se întoarce şi întreabă: "Vede toată lumea?"


Iulia ne descrie imaginea, în care observăm  mărimea  grăunţei pe care o cară, însă Teodora vine cu explicaţia că o furnică poate să împingă un lucru mai greu de 30 de ori decât ea!Tot de la Teodora am aflat că furnicile sunt folosite de unele culturi în bucătărie ca medicament, datorită acidului folic pe care îl secretă.

Roberta care colorează extrem de frumos îşi expune cu mândrie rezultatele
Aici furnica iese din muşuroi



Giulia ne povesteşte o întâmplare  cu o furnică şi o porumbiţă care s-au ajutat reciproc, devenind astfel prietene

Privind această poză aţi putea crede că Iulia  nu citeşte, ci doar povesteşte? Priviţi uimirea de pe faţa Dariei!
Aici este momentul în care Iulia a obţinut 4 puncte pt echipa ei, pentru prezentarea impecabilă! BRAVO!

Dragoş este foarte mulţumit că azi nu a mai fost nevoit să inventeze pt a aduce punct echipei sale, ci chiar a recitat o strofă din poezia aflată pe imaginea adusă de el.


Mara prezintă cu încântare noua ei enciclopedie
Giulia ne arată cum trebuie ţinut cu gingăşie în palmă un greier astfel încât să nu îi facem vreun rău


Şi Alexandra este mândră că  a adus  o enciclopedie şi multe imagini
Saba scoate din pungă noutăţile aduse azi


Vitamine de la albine! Datorită lui am gustat azi cu toţii granule de polen. Mmmmm....., gustos!

Mario a adus azi cu el pe prietena albinuţă
Dar acest FAGURE a fost şi el printre atracţiile de vârf ale zilei. Cei mai îndrăzneţi au pus limba pt a-i simţi dulceaţa


Iată încă o atracţie! Simina ne spune că, CITEZ:  "Lupa este un  instrument care ne ajută să mărim lucrurile." BRAVO!!!

Asta e chiar foarte interesant. Privim prin lupă o insectă vie!!!!!


Nu mă gândeam că voi fi atât de îndrăzneţ încât să mă apropii de o insectă vie, însă lupa  mi-a dat curaj

Venim toţi să o vedem...
Şi mai aproape...



Insectarele cu fluturi aduse de Ayan au fost o reală bucurie pentru noi.
Ayan repetă cu noi dimensiunile  mare, mijlociu şi mic, arătându-ne fluturii care au aceste dimensiuni


Sunt convină că urmărindu-ne zi de zi, regretul că nu mai sunteţi copii ca să puteţi participa la astfel de activităţi, se accenutează, dar bucuria că ai dumneavoastă copii pot beneficia de ele creşte în egală măsură. Ştiu că trăiţi prin ei, iar lumea văzută prin ochii lor, credeţi-mă pe cuvânt, este mult, mult , mult mai frumoasă!!! Mâine, adunăm punctele obţinute, şi venim acasă cu diplomele, iar aici, pe blog, cu rezultatele şi fotografiile. Aşadar, PE MÂINE! :))))

6 comentarii:

  1. Felicitari pentru tot cea ce faceti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţimim! Copiii dumneavoatră sunt cei care fac posibilă această formă de educaţie.

      Ștergere
  2. Intradevar regret ca nu mai sunt copil si in acelasi timp sunt bucuoasa ca are parte Dia de aceste activitati. Multumim!

    RăspundețiȘtergere
  3. Apreciez efortul d-voastra de a veni cu metode noi de educare chiar din primii ani ai procesului de invatare. Conceptele noi de comunicare, analiza si lucrul in echipa sunt esentiale in formarea deprinderilor atat de necesare in zilele noastre.
    De altfel este binevenit orice demers care incearca sa scoata invatamantul romanesc din rigoarea paramilitara si procesul de invatare bazat pe memorarea unor cantitati enorme de informatie.
    Sper, ca prin modificare unor prevederi idioate din noua lege a invatamantului, sa puteti implementa intregul proiect impreuna cu copii nostri, spre satisfactia reciproca.
    Respect efortul d-voastra si va asigur de sprijinul nostru!
    Succes, si va urmarim cu atentie :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt mândră că am astfel de părinţi care mă sprijină în efortul meu. Am simţit asta din prima clipă, iar acest lucru mi-a dat curajul să merg mai departe indifernet de piedici. Sunt convinsă deasemenea că vom reuşi împreună să le oferim copiilor educaţia şi copilăria de care au nevoie şi mai ales sprijinul pentru a urca pe treptele formării personalităţii lor, într-un mod corect şi plăcut.

      Ștergere
  4. Pe zi ce trece ne dovediţi că aceşti copii minunaţi au parte de cea mai bună educaţie posibilă astfel încât să se dezvolte şi să se formeze ca nişte dornici de cunoaştere care pot să se informeze din diferite surse, să pună întrebări, să dea răspunsuri..........Mulţumim doamnelor educatoare......

    RăspundețiȘtergere